Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de veel gestelde vragen aan de Stichting Woekerpolis Claim.

Het is voor Stichting Woekerpolis Claim helaas niet mogelijk om te reageren op uw individuele vragen. Dat zou een te groot beslag leggen op de middelen van de Stichting.

U dient als u al deelnemer bent eerst in te loggen op de website om alle veel gestelde vragen en antwoorden te kunnen zien. U kunt de extra vragen en antwoorden alleen zien als u een account heeft en als wij ook de eenmalige donatie van u hebben ontvangen.

Selecteer een rubriek om het antwoord op uw vraag te vinden:
  • Advies
  • Beleggingsverzekeringen
  • Inloggen

    • Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe achterhaal ik mijn wachtwoord?

      U dient een email te sturen naar info@woekerpolisclaim.nl met het verzoek om een nieuwe wachtwoord. Let wel, u dient hier het e-mailadres op te geven waaronder u zich destijds heeft geregistreerd als Deelnemer van de Stichting. De bevestiging van uw registratie is destijds onder meer naar het betreffende e-mailadres gestuurd. Uiteraard heeft u alleen een (zelf gekozen) wachtwoord indien u geregistreerd bent als Deelnemer van onze Stichting.

    • Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, hoe doe ik dit?

      U doet dit door in te loggen op de website, via de pagina Inloggen. Aan de linkerzijde opent na het inloggen een submenu onder de knop inloggen, waarin u kiest voor 'Wachtwoord wijzigen'. U kunt op die pagina uw wachtwoord aanpassen, u dient dan voortaan in te loggen met uw nieuwe wachtwoord.

    • Het lukt mij niet om in te loggen op de website, wat kan ik doen?

      U kunt alleen inloggen op deze website als u zich heeft geregistreerd bij de Stichting Woekerpolis Claim als Deelnemer. Het grootste gedeelte van de problemen met inloggen heeft te maken met het vergeten van het wachtwoord. Mocht u niet meer in het bezit zijn van het (door u gekozen) wachtwoord, dan kunt u uw wachtwoord laten toezenden per e-mail door een email te sturen naar info@woekerpolisclaim.nl met het verzoek om een nieuwe wachtwoord

      Wanneer u meerdere e-mailadressen heeft dient u wél in te loggen met het destijds tijdens de registratie opgegeven e-mailadres. Mocht u uw e-mailadres daarna nog gewijzigd hebben via het besloten gedeelte van de website, dan gebruikt u het laatst aan ons doorgegeven e-mailadres om in te loggen.

    • Ik heb nog geen wachtwoord, hoe kom ik aan een wachtwoord?

      Een wachtwoord kiest u zelf tijdens uw aanmelding. Nadat u zich heeft aangemeld, kunt u op deze website inloggen met uw e-mailadres en uw wachtwoord. U heeft dus alleen een wachtwoord als u zich al heeft aangemeld; een zelfgekozen wachtwoord.

    • Ik heb mijn wachwoord laten toezenden per e-mail, maar heb nog geen e-mailbericht ontvangen.

      Afhankelijk van uw mailprogramma kan het enige ogenblikken duren voordat u het e-mailbericht in uw mailbox aantreft. In sommige (maar redelijk uitzonderlijke) gevallen kan dit enkele uren duren. Het wachtwoord wordt wél automatisch verstuurd via onze mailserver. Mocht u uw wachtwoord niet gelijk ontvangen, dan raden we u aan om even te wachten.
      Sommige mailprogramma's kunnen het bericht overigens in de ongewenste e-mail map bezorgen. U kunt in zo'n geval vaak de afzender toevoegen aan uw 'veilige lijst'. Wij raden u - voor zover nodig - aan de e-mailberichten van onze Stichting voortaan te laten binnenkomen tussen uw normale berichten, door de Stichting Woekerpolis Claim aan uw lijst van bekende afzenders toe te voegen.

    • Ik heb mijn wachwoord laten toezenden per e-mail, maar kan nog steeds niet inloggen.

      Meestal is dit het gevolg van het verkeerd kopiëren en/of plakken van het wachtwoord. Wanneer u bijvoorbeeld een spatie meeneemt, wordt dit gezien als een extra karakter voor wat betreft de invoer; het inloggen mislukt daardoor. Mocht u met de juiste gegevens inloggen, maar slaagt het inloggen dan nog steeds niet, dan raden wij u aan de website op een later tijdstip nog eens te bezoeken en het dan opnieuw te proberen. Extreme drukte kan wellicht ook problemen geven bij het inloggen, wegens een te groot aantal connecties.

    • Welke functionaliteiten biedt het besloten gedeelte van de website?

      Het besloten gedeelte van de website is het gedeelte van de website waar alleen u toegang tot heeft. U kunt hier komen door via de pagina Inloggen in te loggen met uw e-mailadres en het (destijds) door u gekozen wachtwoord. Het besloten gedeelte van de website is uiteraard alleen te bereiken als u een account heeft bij de Stichting.

      U kunt via het besloten gedeelte van de website onder meer het volgende doen.
      • Uw persoonlijke gegevens inzien en indien nodig aanpassen
      • De polisgegevens van uw beleggingsverzekering(en) inzien en indien nodig nog aanpassen of aanvullen. Mocht u uw polisgegevens nog niet hebben ingevoerd (tijdens uw registratie) dan kunt u dit hier alsnog doen. Ook kunt u van eventueel nog ontbrekende beleggingsverzekeringen de polisgegevens invoeren.
      • Uw wachtwoord wijzigen, als u daar prijs op stelt.
      • Modelbrieven downloaden.
      • Eerdere nieuwsbrieven nalezen.
      • Actief meebeslissen over de acties van de Stichting. Het bestuur zal bepaalde voorstellen in stemming brengen. Eerder zijn onder meer de met verzekeraars gesloten regelingen via een online stemmodule voorgelegd. De betreffende polishouders konden op dat moment de regelingen goedkeuren of afkeuren, en daarmee dus rechtstreeks invloed uitoefenen op het beleid van de Stichting. Deze aanpak is vrij uniek.


    • Welk wachtwoord dien ik te kiezen wanneer ik mij registreer als Deelnemer van de Stichting?

      U kunt het beste kiezen voor een voor u gemakkelijk te onthouden, maar een voor anderen niet te achterhalen wachtwoord. Geef nooit hetzelfde wachtwoord op als het wachtwoord van uw e-mailbox(en) of een wachtwoord dat u elders al gebruikt. U kunt veiligheidshalve verder het beste kiezen voor een wat langer wachtwoord bestaande uit een combinatie van letters én cijfers. Verder willen wij nadrukkelijk stellen dat de Stichting geen inzicht heeft in de wachtwoorden, omdat deze gecodeerd/versleuteld zijn. Het is dus zaak uw wachtwoord goed te onthouden!

    • Mijn e-mailadres is gewijzigd. Waarom kan ik niet meer inloggen?

      Als uw e-mailadres wijzigt kunt u niet gelijk inloggen met uw nieuwe e-mailadres. U dient eerst in te loggen met uw oude e-mailadres en wachtwoord. Als u ingelogd bent kunt u uw e-mailadres eenvoudig wijzigen in het menu in de linkerzijde, via ‘Persoonlijke gegevens’. U kunt na het wijzigen voortaan uw nieuwe e-mailadres gebruiken.

    • Alle bovenstaande tips voor het inloggen heb ik opgevolgd. Waarom kan ik nog steeds niet inloggen?

      WPC ziet soms dat deelnemers van een andere Stichting willen inloggen op deze website. Controleert u daarom of u zich wel heeft geregistreerd op deze website (en niet elders). Het is niet mogelijk om in te loggen als u nog geen account heeft aangemaakt op deze website.

      Als u alle tips in deze rubriek hebt opgevolgd en u kunt nog steeds niet inloggen, neemt u dan contact met ons op.


  • Juridisch
  • Persoonlijke gegevens
  • Regeling met Achmea en Interpolis
  • Regeling met Aegon / Spaarbeleg Kas
  • Regeling met ASR Nederland (voorheen: Fortis Verzekeringen Nederland)
  • Regeling met Cordares
  • Regeling met Delta Lloyd Groep
  • Regeling met Loyalis
  • Regeling met NN, RVS en Postbank Verzekeringen
  • Regeling met SNS Reaal
  • Regelingen met andere verzekeraars
  • Regeling met Rabobank over de OpMaat Hypotheek
  • Tussenpersonen
  • test